سمینار امنیت سایبری

دانشکده کامپیوتر ساینس جهت عملی نمودن پلان های خویش سمیناری را تحت عنوان امنیت سایبری با همکاری

نهاد ECDI که یک نهاد خصوصی در بخش امنیت سایبری فعالیت می کند توسط رئیس این نهاد آقای رومان نوری برگزار نمود. این برنامه روز دوشنبه مورخ 29 عقرب 1402 در سالن اجتماعات ساختمان برچی با حضور جمعی از اساتید و محصلین از ساعت 1 الی 2:30 بعد از ظهر برگزار گردید. نخست در نخست برنامه با تلاوت چند از کلام الله مجید توسط آقای شعیب صدیقی آغاز گردید.

سپس استاد محمد داود فروتن صحبت های شان را پیرامون برنامه بیان کردند، ایشان هدف از برگزاری این برنامه را تقویت همکاری های دو جانبه با سایر نهاد ها و همچنان آشنایی بیشتر محصلین دانشکده کامپیوتر ساینس با افق های نهان انترنت و چالش های امنیتی عنوان کردند، در ادامه آقای فروتن در مورد اهمیت و ضرورت برگزاری هر چه بیشتر چنین برنامه هایی جهت رشد و ارتقاء ظرفیت علمی دانشجویان صحبت نمودند. ایشان از دانشجویان صمیمانه درخواست نمودند تا در برنامه هایی که از جانب دانشکده برگزار می شود اشتراک نمایند تا این برنامه ها در بالا رفتن سطح معلومات علمی شان موثر واقع شود.

در قسمت بعدی برنامه آقای رومان نوری رئیس نهاد ECDI و ارائه دهنده این سمینار به طور کوتاه در مورد سمینار مذکور و همچنان معلومات کلی در مورد نهاد ECDI و فعالیت های این نهاد ارائه نمودند. در ادامه ایشان به ارائه سمینار تحت عنوان امنیت سایبری ( افق های نهان اینترنت و چالش های امنیتی ) پرداختند و روی موضوعاتی چون مرورگر تور، نامرئی بودن در اینترنت و معلومات کلی در قسمت دارک وب و همچنان استفاده امن و موثر از دارک وب صحبت نمودند. با توجه به پیشرفت های چشم گیر در تکنولوژی و مخصوصا فضای مجازی و خطرات و چالش هایی که کاربران در این فضا با آن مواجه هستند به طور مفصل معلومات لازم در این زمینه توسط آقای نوری ارائه گردید. با توجه به موضوعاتی که ارائه گردید سوالاتی نیز در آخر برنامه از جانب محصلین مطرح گردید که آقای رومان نوری به هر یک از سوالات به طور خلاصه پاسخ ارائه نمودند.

سپس آقای رومان نوری از همکاری دانشکده کامپیوتر ساینس در قسمت برگزاری این سمینار ابراز تشکری نمودند و خواهان همکاری های بیشتر در آینده نیز شدند. همچنان استاد محمد داود فروتن نیز ضمن تشکری از آقای رومان نوری بابت برگزاری سمینار مذکور خواهان همکاری بیشتر نهاد ECDI در آینده شدند. در پایان برنامه با گرفتن عکس های یادگاری به پایان رسید.

0 0 votes
Article Rating

Sharing



چاپ
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

2024-04-28