درباره دیپارتمنت کمپیوتر ساینس

دیپارتمنت کمپیوترساینس دانشگاه کاتب در سال 1390 رسما از سوی وزارت تحصیلات عالی مجوز فعالیت دریافت نمود و در دو شعبه دارالامان و برچی کارخود را آغاز نمود. این دیپارتمنت که تاکنون بیش از 10 دوره فارغ‌التحصیل رشته کامپیوترساینس تقدیم جامعه نموده است، با دارا بودن کادرهای علمی مجرب به سویه داکتر و ماستر و برنامه‌های علمی پویا و به روز، اعتبار بالایی در جامعه آکادمیک و جامعه کسب نموده، طوریکه با بیش از 100 محصل برحال، اکنون بزرگترین دیپارتمنت‌های کمپیوترساینس کشور می‌باشد. این محصلین در دو گرایش تحصیلی تکنالوجی معلوماتی و سافت‌ویر مطابق با سلیقه و توان علمی شان هدایت گردیده و در حال تحصیل علوم کامپیوتر مطابق با عالی‌ترین استندردهای ملی و بین‌المللی می‌باشند.

در دیپارتمنت کامپیوترساینس شایسته سالاری در انتخاب اعضای کادر علمی یک اصل است که پیشرو بودن این دیپارتمنت در دارا بودن کریکولم‌های استاندارد و روزآمد و همچنین برگزاری برنامه‌های خلاقانه‌ی علمی – آموزشی را موجب شده است. دیپارتمنت کمپیوترساینس دانشگاه کاتب اولین برگزار کننده‌ی دوره‌های رباتیک و همچنین مجری مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی ICPC در افغانستان است. به علاوه عضویت دیپارتمنت در آکادمی سیسکو و فعالیت انجمن محصلین این دیپارتمنت در کمونیتی برنامه‌نویسان شرکت عظیم گوگل از سایر افتخارات این دیپارتمنت است که موجب ارتقای مهارت‌های محصلین و افزایش انگیزه و تلاش آنها برای ساختن آینده‌ای درخشان می‌باشد.

تداوم ارتقای کیفیت آموزشی از طریق نظارت دوام‌دار بر ترقی علمی اساتید و تامین امکانات اداری و لابراتواری برای اساتید، کارمندان و محصلین و همچنین حرکت به سوی انکشاف برنامه‌های علمی این دانشکده در مقاطع ماستری در صدر اولویت‌های دانشکده کامپیوترساینس دانشگاه کاتب قرار دارد.

0 0 votes
Article Rating

Sharing



چاپ
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

2024-05-09