پیام ریاست دانشکده

محمد داود فروتن – رئیس دانشکده کمپیوتر ساینس 

کامپیوترها امروزه تمامی شئونات بشری را تحت تاثیر خویش قرار داده است و سهولت غیرقابل وصفی را در زندگی حاصل نموده است. این پیشرفت‌های حیرت انگیز مرهون تلاش‌های شبانه روزی متخصصین و دانشمندان حوزه کامپیوتر است که در نهادهای علمی و دانشگاهی مصروف پژوهش، تدریس و تحصیل هستند.

دانشکده کامپیوترساینس دانشگاه کاتب نیز به حیث یک مرکز آکادمیک معتبر در افغانستان تلاش دارد که سهم و نقش خویش در این امر مهم را به خصوص در جهت تامین نیازهای کشور عزیزمان افغانستان در حد توان ادا نماید. در این راستا، با آگاهی از اینکه تنها راه حل گره‌های کور مشکلات در کشور، گسترش دانایی و آگاهی در جامعه است، شایسته سالاری در انتخاب کادرهای علمی و تعهد به تربیت نخبگان علمیِ با مهارت و دارای تفکر تحلیلی و نقادانه سرلوحه امور این دانشکده است.

در واقع، تلاش ما در دانشکده کمپیوترساینس دانشگاه کاتب بر آموزش هدفمند محصلین معطوف است، به طوریکه آنها بعد از فراغت از تحصیل، ضمن اینکه متخصصینی آشنا به تکنولوژی روز جهان باشند، از توانمندیهای لازم برای دستیابی به مدارج تحصیلی بالاتر نیز برخوردار باشند و دارای انگیزه و توان داوطلب شدن در بورسیه‌ها و موقعیت‌های تحصیلی در مقطع بالاتر در دانشگاههای برتر دنیا باشند. از آنجا که دستیابی به چنین هدفی مستلزم برنامه‌های درسی پویا و همچنین اساتید مجهز به دانش روز می‌باشد، دقت در جذب کادرهای علمی توانمند و فراهم نمودن زمینه‌های ترقی علمی برای آنها همواره در صدر برنامه‌های این دانشکده قرار دارد، تا آنها قادر باشند در فضای علمی و آکادمیک و با بهره‌گیری از امکانات اداری و آزمایشگاهی وسیعی که در اختیار دارند، تلاش‌های دانشگاه کاتب برای تبدیل شدن به یکی از معتبر ترین دانشگاههای کشور و منطقه را به ثمر بنشانند.

ما معتقدیم که با تربیت نیروهای انسانی خلاق و با مهارت در توسعه‌ی زیرساخت‌های اطلاعاتی قابل اتکا و سیستم‌های مدیریت الکترونیک حرفه‌ای قادر خواهیم بود سایه سنگین فساد و ناکارآمدی را از اداره امور کشور برداریم و برای ورد به دوران صلح و شکوفایی استعدادهای ناب کشورمان حرکتی عظیم را آغازگر باشیم. از خداوند متعال خواهان توفیق خدمت آگاهانه و صادقانه در راستای آبادانی وطن عزیزمان هستم و اعتماد جامعه به خویش را بالاترین افتخار برای خود میدانیم.

0 0 votes
Article Rating

Sharing



چاپ
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

2024-04-25